Children’s contexts of living and playing: Interdisciplinary perspectives

Op donderdag 30 september organiseert KU Leuven Child & Youth Institute (L-C&Y) samen met Research[x]Design het Symposium “Children’s contexts of living and playing: interdisciplinary perspectives” in Leuven.
Ter gelegenheid van de PHD-verdediging van Piet Tutenel organiseert L-C&Y een ‘meet the jury’ symposium dat onderwijs- en ontwerponderzoekers samenbrengt die de ervaring van kinderen met hun perspectieven op- en interacties met de gebouwde omgeving onderzoeken. Het programma bestaat uit vier onderdelen waarbij telkens wordt getoond hoe kinderen vorm geven aan- en gevormd worden door de gebouwde omgeving:
- Exploring with children what makes a city child-friendly door Céline Ramioul, OSAR Architects & KU Leuven, Dept. of Architecture, Research[x]Design
- Designing opportunities for play in the built environment for and with children door Andrea Jelić, KU Leuven, Dept. of Architecture, Research[x]Design and Dept. of Civil Engineering & Aalborg University, Dept. of Design and Media Technology, DK
- The built and lived environment as an invisible pedagogue: Children on the road living in reception centres door An Piessens & Siska van Daele, KdG University of Applied Sciences and Arts, Centre of Expertise Pedagogical Support in Daycare and School
- At home with children: Learning from lockdown door Rosie Parnell, Newcastle University, School of Architecture, Planning & Landscape, UK
Praktisch
Wanneer: 30/09/2021 van 9u30-13u
Waar: Justus Lipsiuszaal, Blijde-Inkomststraat 21, 3000 Leuven.
Het Symposium zal doorgaan in het Engels en heeft een limiet van 60 deelnemers.
De presentaties zullen worden opgenomen en op de site van L-C&Y geplaatst worden.
Inschrijven voor 28 september via deze link.